• Acasa
  • Vanzari
    • Garsoniere
      • Garsoniere Brasov
    • Apartamente
      • Studio
      • Apartamente Brasov
      • Apartamente noi Brasov
      • 2 camere Brasov
      • 3 camere Brasov
      • 4 camere Brasov
      • Penthouse Brasov
    • Case/Vile
      • Case Brasov
    • Spatii comerciale
      • Spatii comerciale Brasov
    • Spatii industriale
      • Spatii industriale Brasov
    • Birouri
      • Birouri Brasov
    • Terenuri
      • Terenuri Brasov
  • Inchirieri
    • Garsoniere
      • Garsoniere Brasov
    • Apartamente
      • Studio
      • Apartamente Brasov
      • 2 camere Brasov
      • 3 camere Brasov
      • 4 camere Brasov
      • Penthouse Brasov
    • Case/Vile
      • Case Brasov
    • Spatii comerciale
      • Spatii comerciale Brasov
    • Spatii industriale
      • Spatii industriale Brasov
    • Birouri
      • Birouri Brasov
    • Terenuri
      • Terenuri Brasov
  • Despre noi
    • Echipa
    • Testimoniale
  • Solutii
    • Evaluare imobil
    • Vanzare imobil
    • Inchiriere imobil
  • Util
    • Blog
    • Calculator taxe notariale
    • Calculator taxa impozit chirie
    • Descarca ghidul vanzatorului
  • Franciza Imobiliara
  • Academia
  • Cariera
  • International
  • Contact
Acasa-menu-image Vanzari-menu-image Inchirieri-menu-image Despre noi-menu-image Solutii-menu-image Util-menu-image Franciza Imobiliara-menu-image Academia-menu-image Cariera-menu-image International-menu-image Contact-menu-image
  • Brasov, Str. Verii, Nr. 1
  • 0733.092.093
  • office@startimob.ro
  • Luni - Vineri: 10:00 - 18:00
  • Vanzari
    • Garsoniere
      • Garsoniere Brasov
    • Apartamente
      • Studio
      • Apartamente Brasov
      • Apartamente noi Brasov
      • 2 camere Brasov
      • 3 camere Brasov
      • 4 camere Brasov
      • Penthouse Brasov
    • Case/Vile
      • Case Brasov
    • Spatii comerciale
      • Spatii comerciale Brasov
    • Spatii industriale
      • Spatii industriale Brasov
    • Birouri
      • Birouri Brasov
    • Terenuri
      • Terenuri Brasov
  • Inchirieri
    • Garsoniere
      • Garsoniere Brasov
    • Apartamente
      • Studio
      • Apartamente Brasov
      • 2 camere Brasov
      • 3 camere Brasov
      • 4 camere Brasov
      • Penthouse Brasov
    • Case/Vile
      • Case Brasov
    • Spatii comerciale
      • Spatii comerciale Brasov
    • Spatii industriale
      • Spatii industriale Brasov
    • Birouri
      • Birouri Brasov
    • Terenuri
      • Terenuri Brasov
  • Franciza Imobiliara
  • Cariera
  • Contact
Inapoi
  1. Acasă
  2. Blog
  3. Imobiliare
  4. Noua lege a construcțiilor fara autorizatie reduce birocratia - Detalii OUG 31
Noua lege a construcțiilor fara autorizatie reduce birocratia - Detalii OUG 31
Radu Popa

radu popa

12.10.2025
Imobiliare

Noua lege a construcțiilor fara autorizatie reduce birocratia - Detalii OUG 31

Salut si bine te-am gasit! Noua lege a constructiilor fara autorizatie adusa de OUG 31/2025 merita toata atentia noastra, deoarece vine in sprijinul reducerii birocratiei caracteristice procesului de autorizare a constructiilor. Te-ai saturat de asteptarile interminabile si dosarele cu sina? Ei bine, au facut ce au facut mai marii si alesii nostri si, in sfarsit, avem vesti bune!

Acum, exista situatii cand ce se poate construi fara autorizatie de constructie. De exemplu, daca vrei sa ridici o casa simpla la tara, un foisor in curte sau o magazie pentru unelte, este posibil sa nu ai nevoie de autorizatie de construire. De asemenea, casele unifamiliale parter cu regim simplu pot fi construite fara autorizatie daca sunt ridicate in intravilan rural si au o suprafata construita de maximum 150 mp. Astfel, constructiile fara autorizatie devin o realitate pentru multe persoane care doresc sa evite procesul birocratic. Cea mai importanta schimbare adusa de OUG 31/2025 este, insa, impunerea unor termene ferme pentru autoritatile care trebuie sa emita avize sau sa aprobe documentatiile de urbanism.

Guvernul adopta OUG 31 pentru simplificarea constructiilor

oug 31

Pe 30 aprilie 2025, Executivul a publicat in Monitorul Oficial Ordonanta de Urgenta nr. 31/2025 privind simplificarea procedurilor in domeniul urbanismului si constructiilor. Acest act normativ aduce modificari semnificative pentru toti cei implicati in sectorul constructiilor, de la investitori privati la autoritatile locale, promitand reducerea timpului necesar pentru eliberarea autorizatiilor de constructie cu aproximativ 50%.

Ce probleme rezolva ordonanta

OUG 31/2025 abordeaza direct blocajele administrative cronice care au transformat obtinerea unei autorizatii de construire intr-un cosmar birocratic. Principalul element de noutate este introducerea mecanismului aprobarii tacite pentru avizele de urbanism si pentru cele necesare emiterii autorizatiilor de construire, in cazul in care autoritatile nu respecta termenele legale.

Noua lege a constructiilor fara autorizatie simplifica procedurile si disciplineaza institutiile emitente de avize prin:

  • Eliminarea "avizarii in cascada" care prelungea artificial procesul de autorizare
  • Limitarea documentelor ce pot fi solicitate la strictul necesar
  • Pastrarea valabilitatii avizelor pana la finalizarea lucrarilor, fara a mai fi necesara reinnoirea lor periodica
  • Desemnarea unui singur functionar responsabil pe tot parcursul procesului

Pentru cei care se confrunta cu respingeri nejustificate ale documentatiilor, ordonanta introduce sanctiuni contraventionale cu amenzi intre 3.000 si 10.000 lei.

Cum se leaga de Planul National de Redresare si Rezilienta

Aceasta reforma legislativa este strans conectata cu angajamentele Romaniei in cadrul PNRR. De fapt, unul dintre motivele principale pentru adoptarea ordonantei a fost necesitatea urgentarii implementarii investitiilor finantate prin Mecanismul de redresare si rezilienta, care trebuie finalizate pana la jumatatea anului 2026.

OUG 31/2025 stabileste ca autoritatile sunt obligate sa trateze cu prioritate si in regim de urgenta documentatiile pentru investitiile finantate din PNRR. De asemenea, in cazul lucrarilor publice, nu se percep taxe pentru avizare, ceea ce reduce povara financiara asupra proiectelor de interes public.

Prin aceste masuri, ordonanta isi propune sa sprijine accelerarea investitiilor in termenele asumate prin PNRR si sa deblocheze potentialul sectorului constructiilor, stimuland dezvoltarea economica.

Ce legi modifica: Legea 50/1991 și Legea 350/2001

OUG 31/2025 aduce amendamente majore la doua acte normative fundamentale:

  1. Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul:
  • Impune termen de 30 de zile pentru analizarea documentatiilor in comisiile tehnice
  • Stabileste emiterea avizului de oportunitate in maximum 15 zile dupa analiza
  • Interzice conditionarea emiterii avizelor de obtinerea prealabila a altor avize
  1. Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii:
  • Obliga autoritatile sa elibereze avize in maximum 15 zile
  • Introduce principiul acordului tacit cand nu se primeste raspuns in termen
  • Permite continuarea procedurii pe baza unei declaratii pe propria raspundere

Un aspect important este ca prevederile ordonantei se aplica si procedurilor in curs de avizare/autorizare la data intrarii in vigoare, iar termenele incep sa curga de la data publicarii in Monitorul Oficial. Astfel, investitiile deja in derulare beneficiaza imediat de noile reguli simplificate.

In ansamblu, OUG 31/2025 reprezinta un pas important spre reducerea birocratiei in domeniul constructiilor, oferind un cadru mai predictibil si mai eficient pentru toate partile implicate in acest sector vital pentru economia Romaniei.

Autoritatile sunt obligate sa raspunda in termene stricte

autorizatii termen limita

Una dintre cele mai importante schimbari aduse de OUG 31/2025 este impunerea unor termene stricte in care autoritatile trebuie sa raspunda solicitarilor pentru avize si autorizatii. Aceste termene obligatorii vizeaza reducerea drastica a perioadei de asteptare pentru obtinerea documentelor necesare constructiilor.

15 zile pentru autorizatii de construire

Conform noii legi a constructiilor fara autorizatie, autoritatile si institutiile publice, precum si entitatile emitente de avize si acorduri, sunt obligate sa analizeze documentatiile depuse si sa elibereze avizele sau acordurile in maximum 15 zile de la data depunerii solicitarii de catre beneficiar. Aceasta prevedere reduce semnificativ timpul de asteptare, care anterior putea dura luni intregi.

Exista totusi cateva exceptii importante de la acest termen general:

  • Pentru autoritatile de protectie a mediului: maximum 15 zile de la incheierea procedurilor specifice de mediu
  • Pentru autoritatile privind protectia monumentelor istorice: maximum 30 de zile de la analizarea documentatiei in comisiile specializate
  • Pentru autoritatile publice centrale cu comisii de specialitate: maximum 15 zile de la analizarea documentatiei in comisie
  • Pentru Autoritatea Aeronautica Civila Romana: maximum 30 de zile de la depunerea documentatiei

In esenta, ordonanta reduce timpul necesar pentru eliberarea autorizatiilor de constructie de catre institutii, in medie, cu aproximativ 50%.

30 de zile pentru planuri urbanistice

In ceea ce priveste documentatiile de amenajare a teritoriului si planurile urbanistice (PUG, PUZ, PUD), autoritatile sunt obligate sa elibereze avizele sau acordurile in maximum 30 de zile de la data depunerii solicitarii. Acest termen se aplica si pentru emiterea avizului de oportunitate pentru PUZ-uri.

Pentru aceste documente exista, de asemenea, exceptii specifice:

  • Pentru autoritatile de protectie a mediului: maximum 15 zile de la incheierea procedurilor specifice
  • Pentru autoritatile privind protectia monumentelor istorice: maximum 30 de zile de la analizarea in comisiile specializate
  • Pentru autoritatile publice centrale cu comisii de specialitate: maximum 15 zile de la analizarea in comisie
  • Pentru inspectoratele pentru situatii de urgenta: maximum 15 zile de la depunerea documentatiei
  • Pentru institutiile din Sistemul national de aparare si securitate: conform procedurilor specifice

Merita mentionat ca, pentru investitiile finantate din bani publici, nu se platesc taxe pentru avizare, ceea ce reprezinta un avantaj suplimentar pentru proiectele de interes public.

Ce se intampla daca nu raspund la timp

Cea mai importanta inovatie a OUG 31/2025 este introducerea principiului aprobarii tacite. Astfel, in cazul in care autoritatile nu emit avizele sau nu solicita clarificari in termenele legale prevazute, documentatia depusa se considera completa si corecta, iar avizul se considera acordat tacit.

Concret, daca institutia avizatoare nu isi indeplineste obligatiile in termenul legal - fie prin neemiterea avizului, fie prin omisiunea transmiterii unei solicitari de clarificari - se aplica automat principiul aprobarii tacite. In plus, daca institutia nu respinge in mod justificat din punct de vedere tehnic si juridic documentatia depusa, se considera ca avizul este implicit acordat.

Pentru a continua procedura de aprobare, beneficiarul trebuie sa depuna o declaratie pe propria raspundere prin care atesta ca pana la expirarea termenului legal nu a primit nici avizul, nici vreo solicitare de clarificari. Este important de stiut ca avizele emise ulterior invocarii aprobarii tacite nu mai produc efecte juridice.

De asemenea, autoritatile publice pot solicita o singura data completari ale documentatiei. Dupa depunerea documentatiei revizuite, daca in termen de 15 zile autoritatea nu emite avizul si nici nu formuleaza un refuz intemeiat, documentatia este considerata completa, iar avizul se prezuma ca fiind acordat.

Pentru institutiile care intarzie introducerea documentatiilor pe agenda comisiilor sau resping nejustificat documentatiile, OUG 31/2025 prevede amenzi contraventionale intre 3.000 si 10.000 lei, asigurand astfel respectarea noilor termene impuse.

Avizarea tacita permite inceperea lucrarilor fara raspuns oficial

avizare tacita

Mecanismul de avizare tacita reprezinta inovatia cheie a OUG 31/2025, oferind investitorilor posibilitatea de a continua proiectele chiar si atunci cand autoritatile intarzie sa raspunda. Acest principiu schimba fundamental relatia dintre solicitant si institutiile avizatoare, transferand initiativa catre beneficiar.

Cum functioneaza avizarea tacita

In esenta, avizarea tacita se aplica cand autoritatile nu raspund in termenele legale la cererile de avize. Astfel, daca institutia avizatoare nu transmite solicitari de clarificare, nu emite avizul (favorabil sau nefavorabil) sau nu comunica o scrisoare de respingere motivata in termenul prevazut, documentatia se considera completa si corecta, iar avizul se prezuma ca fiind acordat tacit.

Acest mecanism functioneaza atat pentru avizele necesare documentatiilor de amenajare a teritoriului si urbanism, cat si pentru autorizatiile de construire. Termenele standard sunt de 30 de zile pentru planuri urbanistice si 15 zile pentru autorizatii de constructie, cu exceptii specifice pentru anumite tipuri de avize.

Totusi, exista limitari importante. Avizarea tacita nu se aplica in cazul:

  • Avizului de oportunitate pentru documentatiile de urbanism
  • Avizelor emise de institutiile din sistemul national de aparare, ordine publica si securitate nationala

Ce documente trebuie depuse

Pentru a invoca procedura avizarii tacite, beneficiarul trebuie sa depuna:

  • Dovada inregistrarii cererii initiale de emitere a avizului
  • Declaratie pe propria raspundere prin care atesta ca nu a primit nicio solicitare de clarificare, completare sau modificare si nici avizul cu sau fara conditii ori adresa de respingere
  • Daca este cazul, dovada depunerii completarilor solicitate

Ministerul Dezvoltarii a elaborat un model oficial de declaratie pe propria raspundere, care trebuie utilizat de catre beneficiari. Odata depuse aceste documente, procedura de aprobare a documentatiilor de urbanism sau de emitere a autorizatiei de construire poate continua fara intreruperi.

Ce riscuri implica pentru beneficiar

Desi avizarea tacita deblocheaza proiectele blocate in birocratie, aceasta transfera responsabilitatea catre investitor. Conform OUG 31/2025, in situatia inceperii lucrarilor pe baza unei autorizatii emise prin avizare tacita, raspunderea pentru executia lucrarilor apartine beneficiarului, proiectantilor si executantilor.

Investitorii trebuie sa fie constienti ca:

  • Avizarea tacita nu ii exonereaza de respectarea tuturor cerintelor si restrictiilor legale in implementarea investitiei
  • Sunt obligati sa faca toate diligentele pentru obtinerea informatiilor disponibile public privind restrictiile si limitarile aplicabile
  • Lipsa informatiilor din avize (cum ar fi existenta unor infrastructuri subterane, situarea intr-o zona protejata sau restrictii arheologice) poate duce la probleme majore in faza de executie

De asemenea, pentru informatiile care nu sunt disponibile public si ar fi trebuit comunicate prin avize, raspunderea apartine institutiilor emitente. Insa acest aspect este inca neclar in practica si poate genera litigii ulterioare.

Ce constructii pot fi realizate fara autorizatie in 2025

constructii fara autorizatie

Noua legislatie din 2025 aduce schimbari importante privind tipurile de constructii care nu mai necesita autorizatie. Reforma urbanistica simplifica procesul de construire pentru mai multe categorii de lucrari, ajutand proprietarii sa evite birocratia excesiva.

Case parter in mediul rural

In zonele rurale, cetatenii pot construi locuinte unifamiliale fara a obtine autorizatie de construire, insa cu respectarea unor conditii stricte. Aceste case trebuie sa fie:

  • amplasate in intravilan rural
  • cu suprafata maxima de 150 metri patrati
  • doar cu parter (fara etaj si fara subsol)
  • construite din materiale traditionale (lemn, piatra, caramida)
  • situate pe teren proprietate personala
  • in afara zonelor protejate istoric sau natural

Insa, este important de mentionat ca este necesar un proiect tehnic intocmit de un specialist. Ministrul Cseke Attila a subliniat ca "nu vorbim despre intentia unui cetatean care deseneaza pe o hartie o casa si incepe constructia. Vorbim despre un proiect tehnic, intocmit de un specialist". Primaria are la dispozitie 15 zile pentru a verifica daca Planurile Urbanistice Zonale permit constructia.

Foisoare, pergole, bucatarii de vara

Structurile destinate relaxarii si activitatilor gospodaresti exterioare pot fi realizate fara autorizatie:

  • foisoare din lemn, fara fundatie adanca
  • pergole sau terase acoperite fara pereti inchisi
  • bucatarii de vara, in special in mediul rural
  • structuri care nu depasesc 50 mp suprafata

"Pentru garaje, terase, pergole, bucatarii de vara nu o sa mai fie nevoie de autorizatie de construire", a declarat ministrul dezvoltarii. Aceste constructii necesita doar o notificare prealabila la primarie.

Magazii, adaposturi, sere si garduri simple

De asemenea, sunt permise fara autorizatie:

  • magazii pentru unelte sub 15-20 mp, fara fundatie solida
  • adaposturi pentru lemne sau echipamente
  • sere din policarbonat sau folie pentru uz personal
  • garduri simple care nu depasesc 2 metri inaltime

Pentru magaziile de gradina demontabile, legea nu impune autorizatie daca acestea "nu au fundatie, sunt destinate depozitarii sezoniere si nu depasesc o anumita suprafata construita – de regula, sub 15 metri patrati".

Lucrari de intretinere si reparatii minore

Lucrarile care nu modifica structura de rezistenta sau aspectul arhitectural pot fi executate fara autorizatie, precum:

  • reparatii la imprejmuiri, acoperisuri, invelitori sau terase
  • tencuieli, zugraveli, vopsitorii si finisaje interioare
  • reparatii si inlocuiri de tamplarie, pastrand forma si dimensiunile
  • instalarea sistemelor de incalzire, aparatelor de climatizare
  • modificari de compartimentare nestructurale

Totusi, chiar si pentru lucrarile fara autorizatie, se recomanda verificarea regulamentelor locale, deoarece pot exista cerinte specifice in Planul Urbanistic General al localitatii.

Ce urmeaza dupa OUG 31: Codul Urbanismului promite mai mult

cod urbanism

Desi OUG 31/2025 aduce imbunatatiri semnificative, aceasta reprezinta doar un prim pas spre o reforma mai ampla. In culise, se pregateste deja Codul Urbanismului, o initiativa legislativa aprobata de Guvern in 2023 si aflata acum in dezbatere parlamentara.

Ce prevede noul Cod al Urbanismului

Noul Cod al Urbanismului reprezinta o reforma complexa care reuneste legislatia din domeniile amenajarii teritoriale, urbanismului si autorizarii constructiilor. Proiectul clarifica natura juridica a documentatiilor de urbanism, stabilind ca acestea sunt acte administrative cu caracter normativ. De asemenea, introduce concepte noi precum Planul Urbanistic General al Zonei Metropolitane (PUGZM). In primul rand, Codul va sistematiza peste 20 de acte normative existente, inclusiv Legea 350/2001 si Legea 50/1991.

Cum va schimba procedura de autorizare

Procedurile de autorizare vor fi simplificate semnificativ prin noua lege a constructiilor fara autorizatie. Astfel, actele administrative din domeniul urbanismului nu vor mai putea fi atacate pentru aspecte de oportunitate, ci doar pentru motive de nelegalitate. Totodata, dreptul de a contesta aceste acte nu va mai fi imprescriptibil, ci se va prescrie in termen de 5 ani. In cazul anularii unui PUG de catre instanta, Codul permite reaprobarea temporara a vechiului PUG pentru maximum 24 luni.

Ce constructii vor fi permise doar cu notificare

Ministrul Dezvoltarii a anuntat ca Codul Urbanismului va permite construirea unor imobile doar pe baza notificarii. Prin urmare, casele unifamiliale din mediul rural cu suprafata de maximum 150 metri patrati si un singur nivel vor putea fi ridicate fara autorizatie, daca sunt construite conform proiectelor intocmite de specialisti. La fel, foisoarele, terasele, bucatariile de vara si garajele vor putea fi edificate prin simpla notificare a primariei, dar numai in intravilan si cu respectarea regulamentelor locale.

Concluzie

fara autorizatie

Astfel, OUG 31/2025 reprezinta fara indoiala un pas semnificativ catre simplificarea proceselor birocratice care au impiedicat mult timp sectorul constructiilor din Romania. Termenele stricte impuse autoritatilor, mecanismul aprobarii tacite si extinderea listei constructiilor permise fara autorizatie demonstreaza clar intentia legiuitorului de a debloca acest domeniu vital pentru economia tarii.

Cu toate acestea, trebuie sa fim constienti ca noile reglementari transfera o parte din responsabilitate catre beneficiari, proiectanti si executanti. Prin urmare, desi procedurile sunt simplificate, ramane esentiala consultarea specialistilor pentru a evita potentiale probleme juridice sau tehnice.

Desigur, merita subliniat faptul ca OUG 31/2025 nu reprezinta finalul reformei in domeniul urbanismului. Dimpotriva, viitorul Cod al Urbanismului promite o sistematizare completa a legislatiei si mai multe facilitati pentru cetateni si investitori.

Totodata, noua lege a constructiilor fara autorizatie vine in sprijinul proiectelor finantate prin PNRR, asigurand implementarea acestora in termenele asumate. Beneficiem acum de un cadru legislativ mai predictibil, care elimina avizarea in cascada si limiteaza documentele solicitate la strictul necesar.

La final, putem spune ca aceasta reforma legislativa ofera oportunitati reale pentru dezvoltarea constructiilor in Romania, mai ales in mediul rural. Fara indoiala, reducerea birocratiei si a timpului de asteptare cu aproximativ 50% va stimula investitiile si va contribui la cresterea economica. Ramane totusi responsabilitatea noastra sa ne informam corespunzator si sa respectam reglementarile urbanistice in vigoare, chiar si atunci cand autorizatia de construire nu mai este necesara.

Trimite link-ul

Articolul anteriorArticolul urmator

Contacteaza-ne

  • Brasov, Str. Verii, Nr. 1
  • 0733.092.093
  • office@startimob.ro
  • Luni - Vineri: 10:00 - 18:00
  • WhatsApp

Urmareste-ne pe

Articole asemanatoare

Contract inchiriere apartament - Aspecte esentiale de stiut
19.10.2025
Imobiliare

Contract inchiriere apartament - Aspecte esentiale de stiut

Un contract inchiriere apartament nu reprezinta doar o formalitate, ci fundamentul juridic esential al relatiei dintre proprietar si chirias. Ei bine, desi poate parea o simpla...

Citeste mai mult
Radu Popa

radu popa

Diferenta dintre proprietar si coproprietar - Care sunt drepturile tale?
12.10.2025
Imobiliare

Diferenta dintre proprietar si coproprietar - Care sunt drepturile tale?

Te-ai intrebat vreodata care este diferenta dintre proprietar si coproprietar si ce impact are acest aspect asupra drepturilor tale? Ei bine, aceasta distinctie nu este doar o...

Citeste mai mult
Radu Popa

radu popa

Noua lege a construcțiilor fara autorizatie reduce birocratia - Detalii OUG 31
12.10.2025
Imobiliare

Noua lege a construcțiilor fara autorizatie reduce birocratia - Detalii OUG 31

Salut si bine te-am gasit! Noua lege a constructiilor fara autorizatie adusa de OUG 31/2025 merita toata atentia noastra, deoarece vine in sprijinul reducerii birocratiei...

Citeste mai mult
Radu Popa

radu popa

Cadastru casa si teren - Ce inseamna si cat costa
19.09.2025
Imobiliare

Cadastru casa si teren - Ce inseamna si cat costa

Stiai ca pretul pentru un cadastru la o casa poate varia intre 500 lei si 2.000 lei in functie de complexitatea lucrarii?  De fapt, costurile variaza semnificativ in...

Citeste mai mult
Radu Popa

radu popa

Uzufruct viager - Ce este dreptul de uzufruct viager
19.09.2025
Imobiliare

Uzufruct viager - Ce este dreptul de uzufruct viager

Ce este uzufructul viager? Uzufructul viager este dreptul de a folosi bunul altei persoane si de a culege fructele acestuia, intocmai ca proprietarul, insa cu indatorirea de a-i...

Citeste mai mult
Radu Popa

radu popa

Intabulare casa: Ce este, cat costa si cat dureaza?
07.09.2025
Imobiliare

Intabulare casa: Ce este, cat costa si cat dureaza?

Ce este intabularea casei? Intabularea casei reprezintă înscrierea oficială a dreptului de proprietate în Cartea Funciară, document public care atestă cine este...

Citeste mai mult
Radu Popa

radu popa

Extrasul de carte funciara - Ce este, valabilitate si cat costa?
07.09.2025
Imobiliare

Extrasul de carte funciara - Ce este, valabilitate si cat costa?

Extrasul de carte funciară este ca un buletin al proprietății tale, documentul de care nu poți face abstracție atunci când vine vorba de tranzacții imobiliare! Te-ai...

Citeste mai mult
Radu Popa

radu popa

Francize Romania - Top 10 idei de francize cu care sa incepi
17.08.2025
Imobiliare

Francize Romania - Top 10 idei de francize cu care sa incepi

Peste 500 de retele de franciza sunt active in Romania, conform datelor recente publicate de Asociatia Romana de Franciza. In ultimii ani, afacerile de tip franciza au devenit din...

Citeste mai mult
Radu Popa

radu popa

Se poate vinde un teren fara carte funciara si acte de proprietate?
17.08.2025
Imobiliare

Se poate vinde un teren fara carte funciara si acte de proprietate?

Se poate vinde un teren fara carte funciara? Aceasta intrebare apare frecvent in contextul tranzactiilor imobiliare din Romania. Ei bine, cartea funciara este un document...

Citeste mai mult
Radu Popa

radu popa

Francize profitabile: 19 idei de francize profitabile pentru 2025
08.08.2025
Imobiliare

Francize profitabile: 19 idei de francize profitabile pentru 2025

Francizele profitabile continua sa castige teren in Romania, piata atingand o valoare impresionanta de 3,3 miliarde de euro in 2018, cu un plus de 11% in comparatie cu anul 2017....

Citeste mai mult
Radu Popa

radu popa

logomic_alb.webp

Cu o experienta de aproape 30 de ani in domeniul consultantei imobiliare, va stam la dispozitie cu toata gama de tranzactii imobiliare, vanzari si inchirieri de case, apartamente si birouri, hoteluri si pensiuni, terenuri, precum si vanzari sau inchirieri de spatii comerciale, de productie, spatii industriale, hale si depozite.

Citeste mai mult

Vanzari Brasov

  • Garsoniere de vanzare Brasov
  • Apartamente de vanzare Brasov
  • Case de vanzare Brasov
  • Spatii Comerciale de vanzare Brasov
  • Birouri de vanzare Brasov
  • Terenuri de vanzare Brasov
  • Spatii Industriale de vanzare Brasov

Inchirieri Brasov

  • Garsoniere de inchiriat Brasov
  • Apartamente de inchiriat Brasov
  • Case de inchiriat Brasov
  • Spatii Comerciale de inchiriat Brasov
  • Birouri de inchiriat Brasov
  • Terenuri de inchiriat Brasov
  • Spatii Industriale de inchiriat Brasov

Linkuri utile

  • Evaluare imobil
  • Franciza Imobiliara
  • Calculator Taxa Impozit Chirie
  • Calculator Taxe Notariale
  • Despre Noi
  • Echipa STARTIMOB
  • Testimoniale
  • Agent Imobiliar Brasov
  • Partenerii nostri
  • Blog

Afla noutatile agentiei noastre din piata imobiliara

Aboneaza-te la newsletter

* campuri obligatorii
/* real people should not fill this in and expect good things - do not remove this or risk form bot signups */

Intuit Mailchimp

Contact

  • Brasov, Str. Verii, Nr. 1
  • 0733.092.093
  • office@startimob.ro
  • Luni - Vineri: 10:00 - 18:00

Informatii legale

  • Politica de confidentialitate
  • Politica cookie
  • Termeni si conditii
  • ANPC
  • SOL

© Startimob. Toate drepturile rezervate.

SAL.svg
SOL.svg
favicon Startimob

STARTIMOB Romania

STARTIMOB Romania Buna ziua,
cum va putem ajuta?
07:18
Scrie-ne

Folosim cookie-uri pentru a asigura functionarea corecta a website-ului. Alte cookie-uri de analiza sunt folosite pentru a imbunatati interactiunea si a va oferi o experienta mai buna pe site. Puteti accepta sau refuza cookie-uri folosind instrumentele de mai jos. Afla mai multe

_csrf-frontend Site security
Google Analytics Creaza date statistice
Goal _ga, _gat, _gid, _gali